breadboard موسسه آموزش عالی خراسان

توضیحات

کاردانی مکانیک خودرو
  • مقطع: کاردانی
  • گروه آموزشی: مکانیک
  • تعداد واحد درسی: 74 واحد
معرفی رشته کاردانی مکانیک خودرو

رشته مکانیک خودرو جزو رشته های صنعت در شاخه فنی حرفه ای است .این رشته ازمحبوبیت زیادی در بین رشته های فنی و حرفه ­ای در میان پسران برخوردار است. افراد فارغ التحصیل در این رشته می توانند پس از پایان دوره ی هنرستان از طریق کنکور ناپیوسته وارد دانشگاه های سراسری ، موسسات غیر انتفاعی و آزاد فنی و حرفه ای شوند.

هدف از این رشته، فراهم کردن زمینه برای شکوفایی استعدادهای دانشجویان است که به امور مربوط به تعمیر خودرو و شناخت قطعات آن اشتیاق و علاقه فراوانی دارند. بنابراین اولین شرط ورود به رشتۀ مکانیک خودرو داشتن علاقه و اشتیاق به امور مربوط به خودرو نظیر تعمیر و یا تشخیص و رفع عیوب مربوط به خودرو است. رشتۀ مکانیک خودرو را به دلیل ترکیب علوم مختلفی همچون مکانیک، مواد، کامپیوتر و الکترونیک می‌توان یک میان رشته دانست. بنابراین شرط دوم برای قرار گرفتن در این رشته و کسب موفقیت در آن مسلط بودن به دروس مختلف ذکر شده است. کسانی که تمایل به ادامه تحصیل در رشتۀ مکانیک خودرو دارند، باید در کنار علاقه و تسلط در دروس مختلف از ویژگی‌های شخصیتی نظیر داشتن صبر و حوصله فراوان، دقت بسیار بالا در هنگام کار و داشتن روابط اجتماعی بسیار خوب برخوردار باشند.

دانشجویان علاقه مند باید باحوصله،دقیق و ریزبین،امانت دار و متعهد باشند و بتوانند مهارت های فنی و توانایی های مناسبی در عیب یابی و حل مشکلات را کسب کنند.

این رشته مناسب اشخاصی است که در حوضه ی تعمیر و نگهداری خودرو به دنبال پیداکردن مهارت فنی هستند و یا به به طراحی، ساخت و بهینه‌سازی خودرو‌های جاده‌ای علاقه دارند.شرط به موفقیت رسیدن در این رشته علاقه ی بسیار زیاد همراه با پشتکار قابل توجه جهت یادگیری کار عملی است.

مکانیک خودرو باید بتواند با مراجعینش به خوبی ارتباط برقرار کند و تا حد امکان خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهد در واقع او باید بتواند به نوعی اطمینان مشتریانش را به خود جلب کند

کارشناسی پیوسته عمران
کارشناسی ناپیوسته مهندسی حرفه ای مکانیک خودرو
keyboard_arrow_up